Grottekeningen met houtskool en natuurverf

L5

Aangezien we leerden over de prehistorische mens, wilden we ook wel eens aan den lijve ondervinden hoe het zou geweest zijn als mens in die tijd. We focusten ons op de kunst van het grotschilderen. Onze tekeningen/schilderijen werden volledig vervaardigd met natuurlijke producten. We gebruikten houtskool om te tekenen en zelfgemaakte natuurverf om te schilderen. Het maken van de verfjes alleen al was fantastisch. Er werd bietensap gebruikt, bister (gemalen boombast), eierdooier met kruiden (curry, kurkuma, cayenne), water met de schillen van uien, ... Heel leuk om thuis eens opnieuw te proberen. Het was niet alleen fijn en leerrijk, we creërden stuk voor stuk prachtige en 'oer'degelijke grottekeningen. Om trots op te zijn.