Typen op school

In september organiseren we erg leuke lessen om kinderen blind te leren typen op een AZERTY-toetsenbord. De cursus kan vanaf het 4de leerjaar worden gevolgd. U zal versteld staan van de snelle vorderingen en resultaten die we via onze methode behalen!

Door middel van spelletjes, beelden, kleuren … leren ze in een mum van tijd hun vingers op de juiste plaats te zetten en kunnen ze typen terwijl ze alleen hun scherm volgen.

Deze methode werkt enorm motiverend en ontspannend.

Wat omvat het lespakket?

• 4 lessen van 1 uur.
  • gerichte bijbehorende oefeningen die thuis via het internet gemaakt worden. Een 20-tal minuten per dag is wel een must
  • elke dag een persoonlijke mail van de leerkracht met feedback op de oefeningen
  • extra leuke typspelletjes, waarbij de leerling zijn of haar persoonlijk klassement kan opvolgen
  • een diploma op het einde van de cursus
  • Interactief spel voor leerling en ouder(s)
  • Leerkrachten elke dag bereikbaar.
  • na de les een jaar verdere wekelijkse opvolging door de leerkracht
  • De betalingsgegevens worden een week voor de start via mail doorgestuurd

Kostprijs: € 95,00 per leerling, voor de lessen, een jaar opvolging en één jaar toegang tot de website: www.hanver.be

De lessen gaan door op school op volgende data:

• Donderdag 07/09/2023 16:00
  • Donderdag 14/09/2023 16:00
  • Donderdag 21/09/2023 16:00
  • Donderdag 28/09/2023 16:00

Inschrijven kan je heel eenvoudig via Internet. Zo kan de administratie vlot verlopen eens we van start gaan met de lessen.

Hoe inschrijven?

1. Ga naar www.hanver.be en klik daarna op de knop "inschrijven"
  2. Vul het formulier in. Bij code van uw groep geef je de code "NwrEpTe" van de groep in.

Indien er vragen zijn of problemen kan u ons steeds contacteren via whatsapp 0473 82 33 51  of typelessen@hanver.be Lukt deze klassikale groep niet, neem dan zeker eens een kijkje op onze website voor de online lessen: https://hanver.be/nl/online-groepen

clbch@t

CLB-CH@T

Beste leerling, ouder of betrokkene,

Tijdens onze openingsuren kan je hier een anoniem chatgesprek hebben met een CLB-medewerker. In principe is dit een eenmalig gesprek waarin de medewerker kan bekijken hoe je verder geholpen kan worden. Heb je een tijd later een nieuwe vraag, dan kan je natuurlijk terug terecht op onze chat.

• Heb je als leerling vragen over je studies? Wil je praten over hoe je je voelt? Wil je graag wat advies over hoe je met iets moet omgaan? Heb je vragen over je gezondheid of over het medisch onderzoek op het CLB?
  • Heb je als ouder vragen over de studies, het gedrag of de gezondheid van je zoon of dochter? Maak je je zorgen over zijn of haar welbevinden? Heb je vragen over de studiekeuze? Of wil je weten wat we als CLB voor jou en je kinderen kunnen betekenen?

Je kan met elke vraag terecht op CLBch@t.
Onze medewerker zal met jou kijken hoe je best geholpen wordt.

Als je vragen heb over een studierichting dan kan je misschien eerst eens kijken op www.onderwijskiezer.be of je daar een antwoord op je vraag kan vinden.